Schenken met belastingvoordeel

Maximaliseer uw impact.

Elke gift aan de Peerke Donders Stichting heeft een waardevolle impact. Wist u dat uw bijdrage niet alleen een verschil maakt in de strijd tegen lepra, maar dat u ook kunt profiteren van belastingvoordelen?

Hoe werkt het?

De Peerke Donders Stichting is aangemerkt als een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Hierdoor kunt u uw gift aftrekken van uw belastbaar inkomen.

1. Eenmalige giften:
    U kunt uw eenmalige giften aftrekken wanneer deze, samen met andere giften, meer bedragen dan 1% (minimaal € 60) en maximaal 10% van uw drempelinkomen.
  2. Periodieke giften:
    Wanneer u zich voor minimaal vijf jaar vastlegt om een bepaald bedrag te schenken, is dit bedrag volledig aftrekbaar. Er is geen drempel of maximum aan deze aftrekpost.

Lees hier meer over de regelgeving rondom giften en belasting.

Voordelen voor u:

• Meer geven zonder extra kosten: Door het belastingvoordeel kunt u meer geven zonder dat het u extra kost.
  • Eenvoudige procedure: Het is eenvoudig om gebruik te maken van het belastingvoordeel. Wij helpen u graag bij het regelen.

Hoe kan ik gebruikmaken van het belastingvoordeel?

Het is eenvoudig om gebruik te maken van het belastingvoordeel. Zie het 4 stappenplan hieronder.

Komt u er niet helemaal alleen uit? Neem dan contact met ons op vis ons contact formulier of via info@peerkedondersstichting.nl. Een van onze medewerkers neemt zo spoedig mogelijk contact met u op. Wij helpen u graag bij het regelen.

1. Download het formulier voor periodieke giften van de Belastingdienst.
  2. Vul het formulier in en stuur het naar ons op naar info@peerkedondersstichting.nl.
  3. Wij vullen onze gegevens in en sturen het formulier terug.
  4. Bewaar het formulier goed. U heeft dit nodig voor uw belastingaangifte.