Movies that Matter

beheerGeen categorieLeave a Comment

Afgelopen donderdag was onze bestuursvoorzitter Piet Molenaar naar aanleiding van de film Yomeddine te gast bij het Movies that Matter Festival. Deze film gaat over de reis van voormalig lepra patiënt Beshay. Na de dood van zijn vrouw beslist Beshay om voor het eerst de leprakolonie te verlaten waar hij zijn hele leven woonde, om op zoek te gaan naar zijn familie. Samen met het weesjongetje Obama en zijn geliefde ezel begint hij aan een lange reis door Egypte.

Naar aanleiding van de Film ging Piet in gesprek over de film en over Lepra. Hij gaf aan hoe Lepra verspreid wordt en wat de behandeling is. Verder vertelde hij over de reïntegratie van lepra patiënten in Zuid Oost Azie. Net als in Egypte is het door stigmatisering, armoede en het hebben van een beperking ook in Zuid-Oost Azie zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, om als ex-lepra patiënt zonder hulp voor je zelf of kinderen een goede toekomst op te bouwen.
Tot slot vertelde Piet hoe we als Peerke Donders Stichting met hulp van al onze trouwe donateurs er in slagen om al meer dan 40 jaar vele mensen middels bekostiging van protheses, onderwijs, huisjes, fietsen of boten hulp te bieden op de moeilijke weg van reïntegratie.

Wilt u ook mensen die lepra hebben of hebben gehad of hun kinderen een goede toekomst geven? klik op de doneerknop of maak over naar NL96INGB0003409200 t.n.v. Peerke Donders Stichting.

Deel onze missie!

Laat een reactie achter