“Ik kreeg mijn benen terug!”

beheerGeen categorieLeave a Comment

Dit is mevrouw Mai. Bij haar is lepra vastgesteld. Hoewel het er in eerste instantie op leek dat ze slechts 1 been moest verliezen werden uiteindelijk haar beide benen geamputeerd.  Voor beide protheses kreeg ze financiering van de Peerke Donders Stichting

Ze geeft aan heel erg blij te zijn met de steun van de Peerke Donders Stichting. Ze zou niet weten hoe ze zonder protheses haar familie had kunnen helpen. Ze heeft namelijk 4 kleine kinderen. Haar echtgenoot is een seizoenswerker met een wisselend inkomen, terwijl haar leven door schoolgaande kinderen best duur is.

Door de protheses kan mevrouw Mai lopen en werken. Zo behoudt ze haar zelfstandigheid en de mogelijkheid om van waarde te zijn voor haar familie. Zo zorgt ze voor het eten, werkt op het land en houdt kippen. Dit geeft haar wat extra inkomen. En niet onbelangrijk, door de prothese kan ze haar ouders blijven bezoeken die ver weg wonen.

Mevrouw Mai geeft aan de Peerke Donder Stichting en haar donateurs enorm dankbaar te zijn. Ze heeft het gevoel dat haar benen zijn terug gekomen. Ze hoopt dat de PDS nog vele mensen met lepra kan helpen.

Een prothese kost slechts 70 euro! Help meer mensen als mevrouw Mai aan nieuwe benen!
Klik op de doneerknop of maak over naar NL96INGB0003409200 t.n.v. Peerke Donders Stichting.

Deel onze missie!