Protheses voor Myanmar

beheerGeen categorieLeave a Comment

Beste mensen. Na een korte zomerstop zullen we weer met enige regelmaat berichtjes plaatsen.
Graag willen we jullie laten weten dat wij druk bezig zijn om fondsen te werven voor een mooi, nieuw project in Myanmar. Een land waar de PDS tot op heden nog niet actief geweest is maar waar onze hulp zeer gewenst is.
In Myanmar wonen veel straatarme (ex) lepra patiënten die wachten op een beenprothese in verband met amputaties.
In Myanmar kent men geen zorgverzekering die voorziet in de kosten voor een prothese. De PDS wil in samenwerking met onze partner The Leprosy Mission Myanmar ( https://www.leprosymission.org/…/global-fellowship/myanmar ) geld inzamelen voor 60 beenprotheses. Deze protheses zullen gemaakt en aangemeten worden in de prothesewerkplaats in Taungoo, een stad in het centrum van het land. De prothesewerkplaats biedt patiënten met een amputatie ten gevolge van lepra de kans op een goede prothese en looptraining.
Het project wordt ondersteund door Wilde Ganzen ( https://www.wildeganzen.nl/over-ons/onze-organisatie ). Dit betekent dat de opbrengst met de helft verdubbeld wordt. Dit is natuurlijk fantastisch!
Binnenkort hopen wij jullie nader te berichten over dit mooie project!
Deel onze missie!

Laat een reactie achter