Wereldlepradag 2024

beheerGeen categorieLeave a Comment

Op 28 januari is het Wereldlepradag. Op deze dag staan we stil bij de alle volwassenen en kinderen, die dagelijks te maken hebben met de gevolgen van lepra. Doordat ze zelf de ziekte hebben, doordat ze handicaps ontwikkelen als gevolg van de ziekte maar ook doordat ze gediscrimineerd en buitengesloten worden.

Het aantal lepra besmettingen neemt al jaren af maar toch krijgt nog elke drie minuten iemand op de wereld lepra. Verschillende organisaties in de wereld werken er hard aan om besmettingen te voorkomen en lepra zo de kop in te slaan.

De Peerke Donders Stichting zet zich in om de sociaaleconomische gevolgen van lepra te bestrijden. Dit doen wij door protheses te verstrekken aan mensen met een handicap als gevolg van lepra. Zo bevorderen wij de mobiliteit waardoor de mensen weer mee kunnen draaien in de maatschappij. Ook financieren wij scholing voor kinderen uit zeer arme lepra gezinnen. Hierdoor worden de kansen op een baan vergroot en daarmee een toekomst voor deze gezinnen veiliggesteld.

Laat een reactie achter